۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۶۱۲۱۲۲
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری تبیین کرد؛

شرط حفظ امامت | با تمسک به امامت و ولایت مداری جاودانه می شویم

شرط حفظ امامت | با تمسک به امامت و ولایت مداری جاودانه می شویم
سخنران حرم مطهر رضوی گفت: اطاعت، توجه به اذن امام در همه کارها و استقامت تا آخرین قطره خون از شرط های حفظ امامت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری، کارشناس مذهبی شب گذشته در حرم مطهر رضوی با تأکید به ولایت مداری، گفت: در تاریخ انسان هایی جاودانه شدند که اهل تمسک به امامت و ولایت مدار بودند.

وی با اشاره به این سخن امام رضا(ع) که می فرماید: «اگر می خواهید کلمه توحید برای شما حفظ شود شرط آن ولایت مداری است.»، اظهار کرد: اگر بخواهیم اسلام در بعد فردی، اجتماعی و خانوادگی ما حفظ شود باید امامت و ولایت حفظ شود، کسانی از فرزندان اهل بیت مانند حضرت فاطمه معصومه(س) جاودانه شدند که امامت را حفظ کردند.

سخنران حرم رضوی با اشاره به آیه  124 سوره طاها، افزود: امام صاق(ع) در ذیل این آیه می فرماید:«هر کسی از ولایت اهل بیت(ع) منحرف شود در زندگی سردرگم می شود.» همچنین این که آرزوی فرج می کنیم به این خاطر است که وقتی حضرت ولی عصر(عج) بیاید، دیانت، انسانیت و دین مردم کامل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین با بیان این که ثامن الحجج(ع)  فرمود:«امامت نظام دیانت است»، ابراز کرد: خداوند امامت را وسیله حفاظت از ما قرار داده است و نام ایران در تاریخ باقی خواهد ماند و این نظام حفظ خواهد شد چون مردم ولایت مدار و تابع نائب امام زمان هستند، امام خمینی که سخنان ایشان براساس آیات و روایات است نیز به مردم فرمودند:«پشتیبان ولایت فقیه باشید تا مملکت حفظ شود» بنابراین تا امامت حفظ نشود، یک مملکت و نظام حفظ نخواهد شد.

شرط های حفظ امامت

وی اطاعت، توجه به اذن امام در همه کارها و استقامت تا آخرین قطره خون را شرط حفظ امامت عنوان و اظهار کرد: اگر می خواهید امامت زنده باشد تا دین و هستی شما حفظ شود، بدون اجازه و پرسش از امام هیچ قدمی برندارید پس به زندگی فردی و اجتماعی خود توجه کنیم که چه قدر از کارهای ما بدون اجازه است؟ آیا تجملات در اداره ها با اجازه امام است؟ اسراف، حقوق نجومی، اختلاس، کم کاری ها و سوء مدیریت ها به این خاطر است که به اجازه امام توجه نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری افزود: اگر در یک خانواده به اجازه پدر به عنوان ولی خانه توجه نشود و یا در یک کاروان به اجازه مدیر کاروان توجه نشود آن خانواده و کاروان حفظ نخواهد شد همچنین در یک جامعه نیز اگر به اجازه ولی فقیه و امامت توجه نشود آن جامعه حفظ نخواهد شد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این آیه از قرآن کریم که می فرماید:«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ ۖ فَإِنْ تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَالرَّسُولِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ ۚ ذَٰلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلًا»، گفت: قرآن ما را به اطاعت از ولی خدا امر می کند و هر کسی که اطاعت از امام کند، خداوند او را بالا می برد.

وی استقامت در پای امام را از دیگر شروط حفظ امامت عنوان و بیان داشت: فاطمه زهرا(س) تا آخرین نفس پای امام ایستاد همچنین یاران امام حسین(ع)، شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم تا آخرین نفس پای امام ایستادند و جاودانه شدند./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات